FIRST CLASS.
LEVEL A.1.2
SEGUNDA SEMANA DE OCTUBRE
b.1.1.
1.Go to Doni´s photocopies and get the material, study it and resolve it for the next class.
2. send the work you did for exposition(about your education) and your profile job.
SEMANA DEL 21 AL 25 DE OCTUBRE
Trabajar la unidad que se empezó en la clase pasada a la cual ustedes no asistieron, deben trabajarla todo, excepto los listening y entregarla la proxima clase.
También se hizo un trabajo en grupo, el cual lo harán ustedes en forma individual y me lo enviaran a mi correo. (se les envio al correo)
Además deberán entregar un trabajo sobre el vocabulario trabajado(en las fotocopias) definido por usted mismo, no debe buscarlo en el diccionario sino lo que usted entiende o como usted lo explicaría.
CUN CORPORATION
LEVEL B.1.1.
ACTIVIDADES PARA RECUPERAR LAS CLASES DE LOS DOS LUNES FESTIVOS QUE SIGUEN.
Apreciados estudiantes, reciban un cordial saludo.
Realmente el horario de nuestra clase de inglés no nos ha favorecido mucho, por lo cual les estoy enviando esta información para lo siguiente.
Se va a tomar la participación en la generación C como desarrollo de la clase del Lunes 4 de Octubre, para lo cual ustedes deben asistir todos a la charla en Inglés que se dará el día 29 de Octubre a las 7:30 Pm, allí estaré con la lista para que la firmen al igual que deberán enviarme a mi correo un resumen de la charla, lógicamente en inglés, trabajo que será tomado como nota de la clase del 4 de Octubre, que es festivo, y deberán enviarlo hasta el día 9 de Noviembre del 2013.
Como el 11 de Noviembre también es festivo, deberán crear un blog y enviarme la dirección a mi correo, en dicho blog debe colocar lo pedido a continuación:
1. LISTEN THE TOP NOTCH TV. UNIT 1.
2. Answer the following questions according to the listening:
a) What are the two girls’ names?
b) What is the man going to look for?
c) What occupations did you listen in all the listening?
d) What is the given situation?
e) What thing does the woman never forget?
f) Write the different situations in which the woman has met the other woman.
g) Who lives with the receptionist?
After listening, please write all the question the man makes women.
Summarize the main idea of the video.
Esta actividad será tomada como nota para la clase del 11 de Noviembre que es festivo y debe ser enviada hasta el 16 de Noviembre del 2013.
Consejos para resumir una charla
Casi siempre, las charlas constan de una idea o unas pocas a desarrollar. Así que ve con un bloc de notas y un bolígrafo, y siéntate en un lugar donde pienses que no te distraerás. Ir con un amigo hablador será tu perdición.
No trabajes de memoria y escucha atentamente lo que dice el orador, para que captes la esencia del discurso y las escribas a manera de esquema. Una vez culminada la conferencia, lee las notas y resalta las ideas más importantes para que luego no se te olvide. Después, con más calma, redacta un artículo más apropiado.
Conviene escribir lo que la persona afirmó, en vez de dar ideas generales acerca del tema.
Evita los adjetivos en el resumen: Olvídate de escribir adjetivos mientras tomas notas, esto te hará perder tiempo.
La longitud del resumen: En cuanto a la longitud del resumen de una charla, realmente no hay un límite exacto. Todo dependerá de quién sea el destinatario (una revista, un periódico, tu profesor…), de lo largo que haya sido el evento y de lo interesante del tema.
Flexibilidad al resumir: Por último, ten presente que las reglas no son absolutas a la hora de resumir una charla. Si el evento fue algo realmente único, vale la pena utilizar adjetivos que no sean exagerados, pero que vayan acorde con la conferencia. Por ejemplo, si hubieses asistido a un discurso de Salvador Dalí, lo más probable es que dijeses que fueron unas palabras interesantes y de gran aprendizaje, además de añadir algún detalle que tu lector vaya a apreciar.
ROOMS
http://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=746
2. In which type of house would you like to live?
in a flat, in a Villa or in a Cottage? why?}
ACTIVIDAD SEPTIMA SEMANA PARA RECUPERAR CLASE DEL MIERCOLES 18 DEL 2013.
VIDEO. listening for practicing in class.
http://www.youtube.com/watch?v=5yACFNlua10
ACTIVITY: https://docs.google.com/file/d/0B-T48IM_RRQrZ0Q3NklnUUJFZFE/edit?usp=sharing
Como algunos han tenido problemas para este link, les coloque la actividad directamente.
You should do the activity homework for checking in class.
DEBEN TRABAJAR LAS PAGINAS DEL WORKBOOK DESDE LA 30 HASTA LA 37. SE REVISARA EN CLASE
NEXT CLASS.
WEDNESDAY 2nd, 2013
OCCUPATIONS
1. Go page 46 and do the reading FIREFIGHTERS.
answer:
a. What do firefighters do?
b. Which of the quality is most important for you?
c. would you like to be a firefighter? why?
SEGUNDA SEMANA DE OCTUBRE
https://docs.google.com/file/d/0B-T48IM_RRQrUXJERlRlUkVBRTQ/edit?usp=sharing
ENVIAR a bettyarzal1963@gmail.com hasta el 14 de Octubre del 2013. FOURTH WEEK. PAST PERFECT
BETTY ARZUAGA
ACTIVITY FOR THE SECOND WEEK
ENGLISH LEVEL A.1.2
ENVIAR HASTA EL 20 DE AGOSTO DEL 2013
https://docs.google.com/file/d/0B-T48IM_RRQraEV5X1hQUm9lSjg/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B-T48IM_RRQraEV5X1hQUm9lSjg/edit?usp=sharing
1. Usted ha invitado a su casa a un amigo que es invidente, él le pide que le describa la casa. Usted le describe la casa usando el there is, there are y teniendo en cuenta colores, usando ANY, SOME, A, AN.
2. Write a description of your dream house.
· What is your dream home like?
· Where is it?
· What rooms does it have?
· What things are in the rooms?
· What amazing things are in your house?
3. READING
Every year many people visit Arizona to learn about Native American Tribes. Most of people stay in Traditional Native American Homes, called HOGANS. The Navajos used to make their houses, called of wooden poles, tree bark and mud. This house has three chairs, two beds on the floor, and a wood burning stove.
Imagine you are visiting Arizona. Do you stay in a Hogan or in a Hotel? Why? (explique en 4 lineas o more)
4. Bring images of your house(powerpoint) to the classroom and describe for your partners.
5. Define with your own words the followings words, in English (con sus palabras)
- · Kitchen
- · Dining room
- · Living room
- · Bedroom
ACTIVIDAD TERCERA SEMANA.
LEVEL A.1.2.
1. Imagine que usted quiere intercambiar su casa por un mes, en verano, envie una descripcion de su casa a HOME CONNECTION INTERNATIONAL. siga el modelo de la pagina 38, punto 3 .2. In which type of house would you like to live?
in a flat, in a Villa or in a Cottage? why?}
ACTIVIDAD SÉPTIMA SEMANA.
LEVEL A.1.2. SEMANA.
LEVEL A.1.2. SEMANA.
ACTIVIDAD SEPTIMA SEMANA PARA RECUPERAR CLASE DEL MIERCOLES 18 DEL 2013.
- Envíe la actividad a mi correo bettyarzal1963@gmail.com hasta el día domingo 22 del 2013.
VIDEO. listening for practicing in class.
http://www.youtube.com/watch?v=5yACFNlua10
ACTIVITY: https://docs.google.com/file/d/0B-T48IM_RRQrZ0Q3NklnUUJFZFE/edit?usp=sharing
Como algunos han tenido problemas para este link, les coloque la actividad directamente.
LEVEL A.1.2.
RECUPERACION CLASE DEL MIERCOLES 18 DEL 2013.
Betty Arzuaga A.
1. GO TO THE PAGE 42 and write a fax message following this pattern. Invite me to your house and give me the way to get your house.
2. Write 10 ways for asking direction.
3. Write 5 ways for giving direction.
4. Go to the page number 41 and do the exercise number 6.
5. Do the homework page form 30 to 37 (I´m going to review in class)
6. Listen the following link for practicing: http://www.youtube.com/watch?v=5yACFNlua10, at the end write one of them
You should do the activity homework for checking in class.
DEBEN TRABAJAR LAS PAGINAS DEL WORKBOOK DESDE LA 30 HASTA LA 37. SE REVISARA EN CLASE
NEXT CLASS.
WEDNESDAY 2nd, 2013
OCCUPATIONS
1. Go page 46 and do the reading FIREFIGHTERS.
answer:
a. What do firefighters do?
b. Which of the quality is most important for you?
c. would you like to be a firefighter? why?
HE DESIGNS CLOTHES
|
SHE IS A DESIGNER
| ||
.
She inspects buildings for safety.
|
she is an
| ||
He gardens
| |||
She manages a restaurant
| |||
She photographs people.
| |||
He operates the phones.
| |||
She supervises the office.
| |||
She supervises the office.
| |||
He prints newspapers.
|
. What Do you Do?
Directions: Fill in the chart with information about the job you have now.
Then interview a classmates and ask them about their present jobs.
. Name of job
|
DUTIES
|
GOOD THINGS ABOUT THE JOBS
|
Me.
| ||
A partner
|
SEGUNDA SEMANA DE OCTUBRE
https://docs.google.com/file/d/0B-T48IM_RRQrUXJERlRlUkVBRTQ/edit?usp=sharing
Lesson Fifteen
The Past Perfect Tense
https://sites.google.com/site/bluebloc/grammar/past-perfect-tenses/past-perfect-vs-past-simple
FOR PRACTICINGThe Past Perfect Tense
https://sites.google.com/site/bluebloc/grammar/past-perfect-tenses/past-perfect-vs-past-simple
The past perfect tense is usually used with two past actions. The verb in the past perfect shows the first past action.
She had visited several doctors before she foundout what the problem was.
First action (verb): visit
Second action (verb): found out
The word order can be changed but it doesn't change the meaning:
Before she found out what the problem was, shehad visited several doctors.
* find out / found out = learn; discover
|
Remember to in your notebook
Singular
|
Plural
|
I had visited
|
We had visited
|
You had visited
|
You had visited
|
He had visited
| |
She had visited
|
They had visited
|
It had visited
|
ACTIVITY FOR THE NEXT CLASS. /AUGUST 2nd /2013
LEVEL B.1.1.
- Write 5 sentences about your chilhood in past perfect and tell us in front of the class.
FOR INSTANCE.
When I was 5 I had entered to primary school but I hadn´t yet learnt the vowels.
remember you can use yet at the end of the sentences or between the mean verb and the past participle:
At the age 10 I had met many friends at school but I hadn´t met yet my best friend, Maria.
CLASS: MONDAY/ 9th /2013
AN ENGLISH MAN IN NEW YORK
LEVEL B.1.1.
HOMEWORK.
1. Conteste las preguntas de la última hoja de las fotocopias trabajadas en clase.
2. Cambie en la canción la estrofa que usted quiera adaptándola a la versión colombiana, será entonces: a Colombian in new york. (que extrañaría, como se sentiría?)
3. trabaje la pagina 19 de las copias: Both of, either, neither of, y lleve a la clase el segundo ejercicio de la misma página 19 para hacerlo en forma oral en clase.
RECUERDE QUE EL TRABAJO ES AUTONOMO. CUENTO CON LA PARTICIPACIÓN Y CUMPLIMIENTO DE TODOS. BETTY ARZUAGA-
LES RECUERDO QUE HAY UN QUIZ PARA LA PRÓXIMA CLASE.WOULD
give click on the link and learn about "would"
ACTIVITY SEVENTH WEEK
LEVEL B.1.1.
Send to my email until Sept 22, midnight
bettyarzal1963@gmail.com
WATER IN LIFE
READING
Our body is basically made of water. Most of what we are is water. More than 60% ot the earth is water. A large amoung is composed of ocean water and glaciers which is not drinkable. In order to preserve water, it is important to take action and start doing things.
HOMEWORK:
- Think in two hypothetical situations and ask your partner what he thinks.
- Follow the example:
- What would you do if you were lost in the desert with only one bottle of water?
Answer: If I were lost in the desert, and I only had a bottle of water, I would rest during the day and walk at night, when it´s not so hot.
- Organize the sentences in a logical order to make a paragraph:
1. Neither of us arrived on time at the movie theatre
2. Right now, we like both thing because they make us remember ttah moment.
3. My girlfriend and I met at the entrance to the movies.
4. So, we decided to go for a walk around the nearest shopping mall.
a. 3,1,4,2,.
b. 4,3,1,2,
c. 3,2,1,4.
Complete with: either of , both , neither of:
_____________ them speak English. So they will have problems there.
____________ promise to take a lesson.
__________Mark and Martin can paint
_____________ us could dance last night with Susan. we were tired.
____________of them knows the truth but doesn´t want to say it.
REMEMBER BEING RESPONSIBLE WITH THIS ACTIVITY.
level b.1.1.
LEVEL A.1.1.ACTIVITY FROM THE WORKBOOK
The family
- Do the point number 1 , page 14. (para revisar en clase)
Conteste con base en el libro, pagina 16.
Who´s Peter´s father?_______________________________
Who´s Peter´s mother________________________________
Who´s Peter´s grand mother and grandfather?______________________________________________________________
Who´s Peter´s uncle?__________________________________________________
Who´s Peter´s aunt?_______________________________________________32
De clic en el enlace, arriba y estudie los adjetivos, luego vaya a la página 16 del libro UPSTREAM y describa , físicamente, a los personajes que hacen parte de la familia de Peter. Envie a mi correo bettyarzal1963@gmail.com
Se evaluará : coherencia, uso de los adjetivos, autenticidad, es decir hecho por usted mismo y con sus palabras.
Ejemplo:
Faye has got Long, curly and dark hair.She has got thin lips and big eyes.
EIGHTH WEEK
LEVEL A.1.1.
for practicing
ACTIVITY FOR SENDING TO MY EMAIL
UNTIL SEPTEMBER 28/2013
PARA LOS ESTUDIANTES DEL MIERCOLES A LAS 6:45 A.M, LES RECUERDO PRESTAR EL VIDEO BEAN PARA LA EXPOSICION DE LA FAMILIA.
DE CLIC EN EL LINK DE ARRIBA Y REALICE LA ACTIVIDAD, ENVIARLA A bettyarzal1963@gmail.com. hasta el dia sabado 26/13.
BETTY ARZUAGA
SOLO PARA EL GRUPO A.1.1. DE LOS LUNES A LAS 6:15 DE LA MAÑANA
proyecto sobre la familia.
LECTURA DEL PROYECTO
SIXTH WEEK
You should create a blog, all the classroom should manage it, each student should publicate in it information about the tribes worked in class.
Besides should appear a part in which you speak about Tom Hank.
Remember to be creative, innovative and suggestivetive
No hay comentarios:
Publicar un comentario